torstai 11. lokakuuta 2012

Multiraitaa

Tiedättekö sen jutun, kun ostaa kangasta ja ajattelee, että tästä teen lapselle/lapsille jotain mut sit kummasti huomaakin, että asetteleekin jotain omia kaavoja kankaan päälle ja kohta se onkin jo leikattu. Mulle on alkanut käymään niin.

Tästä sateenkaari / multiraidasta piti tulla pojille jotain mutta siitä tulikin mulle paita.


Kaava: Joka tyypin kaavakirja II raglanhihainen paita muokattuna, koko S
Kangas: Sateenkaariraidallinen luomujersey ikasyristä
keltainen resori muistaakseni Kangastukusta

Halusin tehdä raglanhihaisen paidan ihan vain raitojen kohdistuksen takia ja sellaisen kaavan löysin hyllyssä nököttäneestä Joka tyypin kaavakirja II:sta. Kaula-aukkoa suurensin (joo, tää mun ahdistava kaula-aukko vaivani :-F) ja helmaa pidensin noin 10cm. Koska kangasta mulla oli vain metrin pätkä, se ei riittänyt muuta kuin 3/4 pituisiin hihoihin. En kauheasti välitä vajaamittaisista hihoista, varsinkaan näin syksyllä, joten jatkoin hihoja pitkillä resoripätkillä. Lopputuloksesta tykkään kyllä.



6 kommenttia:

  1. Ihana, mää oon kans tähän kankaaseen ihan rakastunu

    VastaaPoista
  2. On kyllä ihanan pirtsakka, tykkään :)

    VastaaPoista
  3. Toi on vaan niin ihanaa kangasta, minulta sitä tosin ei kyllä löydy :(!

    VastaaPoista
  4. Kiitos kiitos! Mä arvoin mustan ja keltaisen resorien välillä, kun tuota paitaa ompelin. Keltainen tuntui paremmalta lopulta, jotenkin sitä kaipaa väriä tälleen synkkänä syksyaikana. Kyllä tuosta paidasta kivan pirtsakka tulikin keltaisilla resoreilla.

    Äärettömän pehmeää tuo multiraita on. Siinä onkin syy, miksi kankaan lopulta itelleni "varastin". :D

    VastaaPoista
  5. Tulipas siitä ihana keltaisilla resoreilla! Mulla on myös multiraitaa odottamassa ja samoin olen pohtinut, että löytyisikö joka tyypin kaavakirjoista raglanhihaista mallia. Nyt siis tiedän, että löytyy :)

    VastaaPoista

Kaunis kiitos kommentistasi!