keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

Tunnustus! Ja kevään eka pipo..

 
1.Kerro linkin kera blogissasi, kuka lahjoitti sinulle tämän awardin.

Sain tämän tunnustuksen hula maja -blogista, kiitoksia kovasti!


2.Kirjoita seitsemän random faktaa itsestäsi.
 (..mitähän tähän nyt keksisi sellaisia, joita ei ole jo aiemmin tullut kerrottua..)

-  Oon yrittänyt pitää yllä jonkinlaista kangaslaihista, eli kankaiden ostolakkoa, jo puoltoista (!) vuotta huonolla menestyksellä. Repsahduksia on tullut useita. Mulla on siis onneton itsekuri, kun kyse on kankaista!
-  Kun aloitin kangaslaihiksen, mulle oli kaksi äitiyspakkausta, 3 kpl 30l muovilaatikkoa, 2 kpl 10l muovilaatikkoa ihan täynnä kankaita ja yksi kopiopaperilaatikollinen tilkkuja. Oon saanut hävitettyä (repsahdukset mukaan lukien) kankaita tähän mennessä vain yhden 30l muovilaatikollisen ja puolikkaan 10l laatikon verran + tilkkulaatikon lahjoitin eteenpäin. Olen siis hidas saamaan mitään aikaan! 
- Perimmäinen syy siihen hitauteen on ajan ja jaksamisen puutteessa. Hoidan lapset ja kodin melkein kokonaan yksin (ihana yrittäjä mies) ja kaiken tämän perusarjen ohella myös miehen ja muutaman muun läheiseni yrityksien paperihommat.
- Tuolla kangaslaatikoissani marinoituu ihanuuksia myös ihan senkin takia, kun en vaan osaa päättää, mitä niistä tekisin. Esim. Metsolan ruskeaa apila joustofroteeta on 1,5m pätkä ja suunnitelmat sen tuhoamisesta vaihtuu yhtä usein kuin sukat jalassa.
-  Lankoja mulla ei ole ihan niin paljon kuin kankaita. Vain yksi rahi tupaten täynnä. =D
- Odotan enemmän kuin innolla sitä hetkeä, kun mies saa tehtyä/rempattua mulle lupaamansa työhuoneen meidän vanhaan navettaan.
-  Mutta ennen kuin mies saa edes aloitettua remppaamista, mun pitäisi siivota kyseinen navetta. Mä inhoan siivoamista! =D



3. Lahjoita tämä sama award 10 parhaalle blogille/bloggaajalle
Näissä eteenpäin lahjoituksissa oon vielä huonompi kuin faktojen keksimisessä itsestä. Mun mielestä tunnustuksen ansaitsee kaikki blogit, joiden lukijoiksi oon itseni klikannut eli ne jotka ette ole tätä tunnustusta jo muualta saaneet, napatkaapa tästä mukaan! =)


--------


Kangaslaihiksesta puheen ollen, viime viikolla tuli postin mukana viimesin retkahdus. Ostin ystävältä muutaman yksivärisen velourin ja raitajoustofrotee palasen sekä pätkän tähtikuvioista trikoota. Se 70cm pätkä trikoota taipui pipoksi ja tuubihuiviksi minulle itselle.


Kangas: Kaverin varastoista ruskea tähti-trikoo, alkujaan Myllymuksuilta


Kaava/ohje: Suuri Käsityölehti 2/12

Ohjeista poiketen tein pipon vain vähän yli korville asti kaksinkertaisesta trikoosta ja tuubihuivi puolestaan on tehty 80cm x 70cm palasta eli on vain kertaalleen kaulan ympäri pujotettava. Olisi sen osannut tehdä ilman ohjettakin mutta jos joku nyt sattuu oikein ohjetta kaipaamaan niin tuolta SK 2/12 lehdestä sellainen löytyy, sellaiselle kahdesti kaulan ympäri kiepautettavalle tosin.



7 kommenttia:

  1. Oho, tuli pieni laskuvirhe tuota kangaslaihiksen kestoa laskiessa. =D Mä jo ajattelinkin, että jo on aika mennyt äkkiä, jos oon muka jo viisi vuotta ollut kankaiden "ostolakossa"! =D

    VastaaPoista
  2. :) Oo! Kateellisena ajattelen sitä 1,5metrin pätkää apilaa!! ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et taida olla ainut.. =D Ainakin sen perusteella, millasia huutokisoja kyseisen kuosin kangaspätkistä käydään fb:n kangashamstereissa. ;)

      Poista
  3. (Kolmaskerta toden sanoo...?) Hei :) Jos tekee tuplasti nii onko se 140x80 vai 160x70? Ja on sillee et oikeetpuolet vastakkain, kääntää ja päistäyhteen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Tuo 80cm oli leveys eli sen kun tuplaa niin saa kahdesti kaulan ympäri kiepautettavan. Eli siis 160 *170 palasta lähtisin tekemään. Tosin nämä on niin makuasioita, kuinka tiukasta tai löysästä huivista tykkää. Mä tykkään sellasista puolihulluista, mitkä ei kurista mut ei kauheen kaukanakaan roiku.

      Poista

Kaunis kiitos kommentistasi!